Najčastejšie a najpohodlnejšie sa akumulátory elektromobilov dopĺňajú cez noc doma, prípadne pri príležitostnom (obchodný dom, kino, parkovisko) alebo destinačnom (hotel, garáž zamestnávateľa) nabíjaní.
A hoci stále platí, že pokiaľ nemáte elektromobil kde nabíjať, zatiaľ to pre vás nie je vhodná technológia pohonu, služba startupu Nimbee sa to snaží zmeniť. Proste s vozidlom zaparkujete, kde potrebujete a nabíjačka príde pre zmenu za vami.
Prototyp v testovacom režime
Nimbee má zatiaľ jeden exemplár nabíjačky, ide o prototyp, ktorý si sami postavili. Váži 650 kilogramov a zníženie hmotnosti je jedným z cieľov ďalších vyvíjaných verzií. V iných parametroch je však aj prvý prototyp viac ako dostatočný.
Vstavaný Li-ion NMC akumulátor má kapacitu 38 kWh a je zložený z modulov pre elektromobil BMW i3. Nabíjačka je s ním schopná dodávať nabíjacím výkonom 50 kW (max. jednosmerný prúd 120 A), takže umožňuje rýchle nabíjanie pri všetkých typoch elektromobilov s konektormi CCS2 a Chademo.
Nabíjačka však nie je len akumulátor. Jej súčasťou je aktívny teplotný manažment s kvapalinovým chladením (a vykurovaním), ktorý akumulátor udržuje v optimálnej teplote bez ohľadu na počasie i pracovný režim. Je tiež osadená nabíjacím modulom pre opätovné doplnenie vstavaného akumulátora v depe prevádzkovateľa – z klasickej priemyselnej trojfázovej 63A zásuvky.
V neposlednom rade je jej súčasťou elektronika pre komunikáciu nabíjačky s vozi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.