Vyzerá veľmi podobne ako jeho predchodca a mnohí si ho s ním budú mýliť. Ak preto budete chcieť mať istotu, stačí sa na nový Range Rover pozrieť zozadu. Jeho neobvyklé vertikálne uložené svetlá zamaskované pod čiernym prekrytom, sú jasným identifikátorom. A rovnako tiež neobvykle vyzerajúce dve „žraločie“ plutvy na streche.
Inak je nový Range po stránke štylistiky len veľmi decentným, evolučným krokom vpred. Má vyhladené a prepracované línie obdobným spôsobom, ako to robia napríklad aj dizajnéri Porsche. Čo väčšinou konzervatívni zákazníci britskej značky s veľkou pravdepodobnosťou ocenia, píše TopSpeed.sk.
Viac technicky orientovaní klienti by mohli kvitovať fakt, že Range Rover má koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,30. Čo je na offroad pozoruhodná hodnota. Audiosystém má potom výkon 1 600 wattov, až 35 reproduktorov a aktívny systém potlačovania hluku s reproduktormi v hlavových opierkach. Značka tak tvrdí, že vďaka nemu ide o jedno z najtichších áut na trhu.
Dva rázvory, štyri až sedem miest
Len pre istotu pripomíname, že novinka nemá s minulým výbehovým modelom nič spoločné. Je postavená na novej modulárnej platforme MLA-Flex, ktorá je schopná ponúknuť miesto štandardnej, elektrifikovanej i čisto elektrickej technike. A prichádza s celkom dvomi veľkosťami rázvoru.
Štandardný model má dĺžku 5052 milimetrov, šírku 2047 milimetrov a výšku 1870 milimetrov, pričom nápravy má od seba vzdialené 2997 milimetrov. Predĺžená verzia je o 200 milimetrov dlhšia, má zhodnú šírku i výšku a rázvor natiahnutý na 3197 milimetrov. V oboch prípadoch je štandardom päťmiestny interiér, „jazvečík“ však ponúkne aj sedem sedadiel a v najluxusnejšom prevedení budú autá len štvormiestne.
Pokiaľ ide o podvozok, auto má vpredu dvojité lichobežníkové ramená s rozdelenou spodnou „vidličkou“ a vzadu pracuje päťprvkové zavesenie. Štandardom j...
Zostáva vám 85% na dočítanie.