Po tom, čo nedávno predstavili disk kolesa s integrovanou brzdou, tu máme dnes ďalšiu novinku. Prispôsobivé pneumatiky majú zmenou tlaku a elektricky vodivou gumou so snímačmi zabezpečovať vždy to najlepšie spojenie vozidla s cestou.
Continental nazval obe novinky ako ContiSense a ContiAdapt. Tieto technológie v oblasti pneumatík tak môžu priniesť výrazné zlepšenie jazdných vlastností, ktoré sa časom možno dostanú aj do sériovej podoby. Continental ich prezentoval zatiaľ na autosalóne vo Frankfurte.
ContiSense ponúka elektricky vodivé gumové materiály, ktoré umožňujú prenos elektrických signálov zo snímača v pneumatike. Tieto snímače sledujú hĺbku dezénu alebo teplotu pneumatiky.
Vďaka aktuálnym meraniam tak okamžite upozornia vodiča o prípadnom probléme ešte pred tým, ako by dostal na danú pneumatiku defekt. Tým môže zachrániť aj úplne nový plášť pred úplným zničením.
Podľa Continentalu funguje systém omnoho rýchlejšie ako súčasné technológie. Tie upozornia vodiča až pri poklese tlaku. V budúcnosti môžu snímače zaznamenávať aj teplotu vozovky alebo prítomnosť námrazy. Údaje budú potom prenášať bezdrôtovo.
Druhá technológia ContiAdapt dokáže upravovať tlak v pneumatike cez mikroprocesory integrované v kolese kombinované s okrajom s premenlivou šírkou.
Úpravou styčnej plochy tak systém zabezpečí ideálne podmienky pri jazde na suchu, v daždi alebo snehu.
Pri optimalizácii spotreby je styčná plocha čo najmenšia, pri výjazde zo zasnežených koľají naopak systém umožní znížiť tlak pod jeden bar a styčnú plochu pneumatiky s vozovkou zväčšiť na maximum.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.