Nejde však o úplne presné pomenovanie. Takzvaný New Wheel Concept, ako ho v Continentale nazvali, môže byť naozaj revolúciou, ak sa osvedčí v elektromobiloch. Koleso by bolo zložené z troch častí, v rámci ktorých by bol použitý aj brzdový systém.
Ako to v skutočnosti vyzerá? Pneumatika je „obutá“ na úzky pás, ktorý v tomto koncepte tvorí takzvaný disk kolesa. Ten sa pomocou piatich skrutiek spája s takzvanou hviezdicou, ktorá je na pevno spojená s veľkým brzdovým kotúčom.
Tento kotúč je však z hliníku, čím Continental vyzdvihuje výhodu systému, ktorý by mal pomôcť zachovať brzdové kotúče stále bez hrdze. Brzdový strmeň je pevne spojený s držiakom kolesa, ktorý je zase spojený s nápravou.
Práve pri elektromobiloch, kde často funguje rekuperácia, sú brzdové kotúče často hrdzavé a výmena je nutná len pre ich vysoký stav zhrdzavenia. Brzdový kotúč umiestnený bližšie ku okraju kolesa má tiež výhodu vo veľkom polomere trenia. Toto umiestnenie dosiahli upevnením strmeňa z vnútornej časti kotúča.
Continental upozorňuje aj na nižšiu hmotnosť voči konvenčným kolesám, presný rozdiel však neuviedol. Neodpružené hmotnosti tak pomôžu k lepším jazdným vlastnostiam vozidla. Výhodou má byť aj doživotný brzdový kotúč, raz za čas budete len meniť brzdové platničky.
Ďalšou výhodou je tiež dizajn kolesa, ktorý tak aj po nahodení zimnej sady zostáva rovnaký. Ak sa vám teda tento dizajn páči, nebudete sa musieť cez zimu pozerať na menšie a škaredšie kolesá. Otázkou len zostáva výdrž pri jazde na cestách pokrytých soľou.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.