Išlo by o všetky vnútroštátne lety a lety do susedných hlavných miest škandinávskych štátov. "Domnievame sa, že všetky lety, ktoré sú kratšie ako 1,5 hodiny, môžu lietať plne elektrické stroje," citoval štátnu leteckú spoločnosť Avinor poľský list Gazeta Wyborcza.
Firma sa chystá otestovať komerčnú trasu, na ktorú nasadila malé elektrické lietadlo s 19 sedadlami. Testy majú začať v roku 2025.
Vnútroštátne lety sa na nórskych emisiách skleníkových plynov podieľajú hodnotou 2,4 percenta. To je viac ako dvojnásobok, ako ich vzniká pri medzištátnych letoch, uviedol list s odvolaním sa na oficiálne štatistiky. Elektrický pohon tiež zníži najmenej o polovicu hladinu hluku a prevádzkové náklady lietadiel, napísal Gazeta Wyborcza.
Nórsko je najväčším producentom ropy a plynu v západnej Európe. Paradoxne je tiež lídrom na poli elektromobility, podiel elektromobilov je na tamojšom trhu väčší ako v akejkoľvek krajine na svete. Vlani tvorili elektrické a hybridné vozidlá viac ako polovicu všetkých registrovaných áut.
Cesta k úplnej elektrifikácii však bude ešte dlhá. Prechodne bude nutné zvyknúť si na technológie v polovici cesty, ako sú biopalivá a hybridné riešenia kombinácie palivového motoru a elektromotoru, uzatvára poľský list.
Svoj zámer spoločne pracovať na zostrojení prvého hybridného lietadla čiastočne poháňaného elektrinou ohlásili vlani firmy Airbus, Rolls-Royce a Siemens. Vzniknúť by malo do roku 2020.