StoryEditor

Vráti sa Európa k spaľovákom? Na zmenu zostáva len rok, hovorí šéf českej Toyoty

26.01.2024, 11:31
  • Zatiaľ čo európskym automobilkám klesajú objednávky, zatiaľ nie príliš úspešne prechádzajú na elektromobilitu a obávajú sa budúcich ekonomických problémov, Toyota stabilne rastie.
  • V Česku sa už vyšvihla na štvrté miesto, na Slovensku sa dokonca umiestnila na druhej priečke celkových predajov.
  • Ako je to možné, prečo trh stagnuje a ako by to na trhu vyzeralo, ak by EÚ odsunula zákaz spaľovacích motorov, vysvetľoval v rozhovore pre iDNES.cz riaditeľ českého zastúpenia automobilky Martin Peleška.

Minulý rok začal snáď prvýkrát stagnovať predaj elektromobilov. Čím to je? Došlo k nasýteniu trhu?

Myslím si, že teoreticky sa mohlo stať, došlo k nasýteniu dopytu. Kupovali ich nadšenci, potom firmy, ktoré majú súvisiace vnútorné záväzky, ale teraz to bude čím ďalej ťažšie. Je potrebné konvertovať ľudí k elektromobilite. Je zaujímavé, že po celej Európe je v prieskumoch dopyt po elektroautách veľmi vysoký, ale v praxi to tak nie je. Preto výrobcovia nepredávajú toľko vozidiel, koľko predpokladali. A vývoj sa nedá urýchliť.

Všetko musí dobre fungovať paralelne v prospech vzťahu medzi zákazníkom a dílerom, musíte mať dobre spracovanú značku, produkt, technológie, postavenie na trhu, konkurencieschopnosť, distribučnú sieť, kvalitu služieb, zákaznícku skúsenosť, spokojnosť, lojalitu. Posledným a najdôležitejším bodom je proces obnovy, teda či si nechám rovnakú značku aj do ďalšieho obdobia. Technológia je iba jedným bodom v celom reťazci.

Je toho veľa... Čo je základom?

Cieľ je pre všetkých rovnaký – emisne nulové predaje, nulová stopa z áut za účelom zníženia dopadu na životné prostredie. A teraz ide o cestu, ktorou sa tam dostaneme. Je to beh na dlhšiu vzdialenosť, rozhodne zákaznícka skúsenosť. Musíme nastaviť prostredie tak, aby vyvolávalo dopyt.

Predtým panovala teória, že hybrid je iba prechodom k elektromobilom. Že si tak ľudia zvykajú na nový druh pohonu. Dnes sa však ukazuje, že majitelia hybridov nemusia chcieť elektromobily…

Je tu ale otázka: Ide o blízkosť technologickú alebo užívateľskú?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 92% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-24 13:35:54 - Feat.: 1 - Title: Očakávané novinky sú na Slovensku. Škoda prezradila ceny nového Superbu i Kodiaqu 02 - Modified: 2024-01-23 12:32:34 - Feat.: 1 - Title: Toto je 10 najobľúbenejších áut v roku 2023: Aké modely kupovali Slováci najčastejšie? 03 - Modified: 2024-01-22 12:10:03 - Feat.: 1 - Title: Zamrznutá Amerika sa stala cintorínom elektromobilov. Odťahovky tam však majú raj​ 04 - Modified: 2024-01-19 12:18:20 - Feat.: 1 - Title: Ambiciózna čínska značka Chery hlási nový útok na Európu. Privezie aj „spaľováky“ 05 - Modified: 2024-01-17 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Úchvatná alternatíva k elektromobilom? Áno, vodíkové HUV má osemvalec a parádny zvuk
01 - Modified: 2024-11-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Ďalšia značka priznala chybu a robí krok späť. Do jej modelov sa vrátia fyzické tlačidlá 02 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 03 - Modified: 2024-11-12 09:00:00 - Feat.: - Title: Kedy zmizneme zo zemského povrchu? Prvý superpočítač predpovedá, že to príde skôr, ako si myslíme. Rolu zohrá aj superkontinent 04 - Modified: 2024-11-11 14:01:30 - Feat.: - Title: Japonská automobilka plánuje výrazne zvýšiť produkciu áut v Číne. Chce získať späť svoj podiel na trhu 05 - Modified: 2024-11-11 13:00:00 - Feat.: - Title: Častý zlozvyk vodičov: Kedy využívať hmlovky a kedy vám už môže hroziť pokuta?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
12. november 2024 14:02