Juhokórejská automobilka Hyundai Motor oznámila, že zníži počet modelov so spaľovacím motorom, aby si uvoľnila zdroje na investície do elektromobilov.
Rušenie by sa mohlo týkať až polovice modelov s motorom na fosílne palivá, uviedol jeden zo zdrojov agentúry Reuters. Stratégiu podľa neho v marci schválilo vedenie firmy.
"Je to dôležitý obchodný krok, ktorý v prvom rade umožní uvoľniť peniaze na výskum a vývoj, aby sa spoločnosť zamerala na zvyšok, teda elektromotory, batérie a palivové články," uviedol zdroj, bez toho, aby plán časovo spresnil.
Automobilka na otázku Reuters reagovala konštatovaním, že zrýchľuje prijatie ekologickejších vozidiel poháňaných vodíkom či elektrinou. A dodala, že sa pokúsi zlepšiť efektivitu spaľovacích motorov v autách na rozvíjajúcich sa trhoch.
Rozširovať ponuku elektromobilov sa postupne chystá na trhoch, ako sú Spojené štáty, Európa a Čína. Do roku 2040 chce mať v ponuke len elektromobily.
Petr Michnik za továreň Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošoviciach na Frýdecko-Místecku povedal, že v sliezskom závode sa v dohľadnej dobe žiadne zmeny nechystajú. "Vlani sme obmenili všetky modely. Už robíme elektromobil Kona aj hybridy," doplnil Michnik.
Skupina Hyundai Motor, pod ktorú spadajú značky Hyundai, Kia a Genesis, má v pláne do roku 2025 predávať ročne milión elektromobilov. Na trhu s nimi chce do tej doby mať desaťpercentný podiel.
Prechod k elektrickým autám urýchľujú vzhľadom ku sprísňujúcim sa emisným cieľom v Európe a Číne všetky veľké automobilky. Vysoké náklady na vývoj elektromotorov a zvyšovanie dojazdu pri elektrických áut niektoré z nich donútili prestať investovať do vývoja spaľovacích motorov.
"Hyundai prestal vyvíjať nové pohonné mechanizmy pre spaľovacie motory," povedal jeden zo zdrojov Reuters. Pre skupinu, ktorá patrí z hľadiska objemu predaja medzi desať najväčších výrobcov áut na svete, je tento krok obzvlášť dôležitý, pretože Hyundai má v tomto odvetví jeden z najširších radov technológií motorov a prevodoviek.
Podľa iného zo zdrojov spresní stratégiu prechodu k rýdzo elektrickým vozidlám automobilka v nasledujúcich šiestich mesiacoch.
V apríli Hyundai oznámil, že v Číne, ktorá má najväčší automobilový trh sveta, zníži počet modelov s benzínovým motorom z pôvodných 21 na 14. Od budúceho roka tam chce každoročne predstavovať nové elektrické modely.