Taliansky výrobca športových áut Lamborghini v utorok predstavil plán elektrifikácie v hodnote až 1,5 miliardy eur. Pripojil sa tak ku globálnemu odklonu od bežných fosílnych palív.
Ikonická značka však týmto krokom do istej miery riskuje, že vyvolá pobúrenie medzi zarytými fanúšikmi a motoristickými nadšencami obľubujúcimi špičkové spaľovacie modely áut.
Spoločnosť, ktorú vlastní Audi, čo je divízia koncernu Volkswagen, uviedla, že prvé hybridné autá s logom býka na kapote uvedie na trh už v roku 2023, pričom do konca roka 2024 budú všetky jej modely do istej miery "elektrifikované".
Lamborghini zároveň počíta aj s uvedením na svet prvého automobilu s čisto elektrickým pohonom, k tomu však dôjde až v druhej polovici tohto desaťročia.
Tento plán je pochopiteľne nevyhnutnosťou v kontexte prísnych limitov Európskej únie a tiež "radikálnej zmeny sveta," uviedol šéf talianskej automobilky Stephan Winkelmann. "Chceme k tomu prispieť tým, že budeme pokračovať v znižovaní ekologickej záťaže."
Dodal taktiež, že táto investícia do elektrifikácie je doteraz vôbec najväčšou investíciou v histórii spoločnosti. Do roku 2025 by automobilka podľa Winkelmanna mala znížiť uhlíkové emisie až o polovicu.
Globálny trend smerom k elektrifikácii je pre producentov športových áut komplikovanejší než pre automobilky vyrábajúce vozidlá pre masový trh. Ich bohatí zákazníci totiž vo väčšine preferujú práve klasické spaľovacie motory a k elektromobilom či elektrifikovanému pohonu sa príliš nehrnú.