Mitsubishi Outlander patrí k najpredávanejším plug-in hybridným modelom na európskom kontinente. Na budúci rok sa chystá premiéra novej generácie. Tú si už však Európa neužije. Japonská značka ohlásila okamžité zastavenie uvádzania nových modelov na európsky trh. Antiautomobilové ťahanie tak má prvú obeť, píše iDNES.cz. Komu ďalšiemu dôjde trpezlivosť a kto opustí Európu definitívne?
Nerealistické emisné predpisy a na ne naviazané likvidačné pokuty pre automobilky robia z autopriemyslu biznis pre odolných. Zakladať alebo uvádzať novú značku s klasickými autami do Európy dnes bude len šialenec. Poliaci v uplynulom týždni predstavili odvážny projekt novej značky elektromobilov, ako a kde budú svoje vozidlá do zásuvky pomenované po Jizerských horách vyrábať a komu ich predajú, je však vo hviezdach.
Medzi obľúbené vozidlá Mitsubishi patrí okrem veľkého SUV modelu Outlander aj pick-up L200
Poľskí autonovinári krútia hlavou a odkazujú na veľa podobných projektov, ktoré po pompéznej premiére už nedostali pokračovanie, najoptimistickejší odhad je 15 percentná šanca na to, že sa rozbehne výroba.
Trend je skôr opačný: minimalizovať straty a ideálne utiecť, kým je čas. Kým sekera za elektromobilové šialenstvo a emisné pokuty nie je príliš hlboko. Poslednú kvapku pridal Covid-19. To priznáva aj hovorca českého zastúpenia Mitsubishi Marek Vodička, podľa ktorého rozhodnutie o zmrazení uvádzania nových modelov na európske trhy v nasledujúcich troch rokoch aktuálna situácia okolo globálnej epidémie urýchlila.
Autopriemysel totiž patrí k odvetviam najviac postihnutým krízovým stavom a v nasledujúcich minimálne dvoch rokoch rozhodne lepšie nebude. Šéf Audi Markus Duesmann v uplynulých dňoch vyhlásil, že návratu k predkoronavírusovému stavu na trhu sa dočkáme najskôr v roku 2022, no skôr rok na to. To je však Audi, značka pevne usadená v Európe, kde je doma.
Mitsubishi prišlo oficiálne na starý kontinent v polovici 70. rokov. Od tej doby si vydobylo renomé, avšak za posledných 20 rokov sa nedostalo nad jednopercentný podiel v európskych predajoch. A to je málo. V minulom roku v Európe predalo 144-tisíc áut, z toho 47-tisíc pripadlo práve na Outlander, veľké, až sedemmiestne SUV je najdrahším modelom značky v Európe a má tak prirodzene najväčšiu maržu. Najväčším trhom značky je Nemecko so 40-tisícovými predajmi ročne, druhá je Veľká Británia s približne polovičným objemom.
"V Európe Mitsubishi dosahuje len o málo viac ne...
Zostáva vám 85% na dočítanie.