Po šiestich rokoch končí, bez priameho nástupcu, najúspešnejšie vozidlo svojho druhu - hybridný športiak s trojvalcom pod kapotou menom BMW i8.
V roku 2013 sa svetu predstavil model s označením i8, ktorým mníchovská automobilka zaujala fanúšikov na celom svete. Zároveň išlo o výrazné prekvapenie, nakoľko o pohon tohto modelu sa nestaral plnokrvný osemvalec alebo šesťvalec spaľujúci benzín.
Práve vďaka hybridnému pohonu, ktorý tvoril 1,5-litrový trojvalcový agregát BMW TwinPower Turbo poháňajúcu zadnú nápravu a elektromotor roztáčajúci predné kolesá. S litrovým výkonom na úrovni 113 kW (154 koní) to bol nový rekord pre sériové modely BMW, pričom systémový výkon siahal až na 275 kW (374koní), čo už na papieri vyzeralo veľmi sľubne.
V HN sme si tento pútač pozornosti s dohora otvárajúcimi sa dverami vyskúšali hneď dvakrát a to uzavretú Coupé verziu i otvorený variant Roadster. Jazdné vlastnosti a "fun faktor"...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke?
02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Zmeňte kurz Vianoc na karibské dobrodružstvo
03 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026
04 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq
05 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch