Nemecký koncern BMW zvýšil odbyt svojich prémiových vozidiel vďaka novým modelom SUV. Až 46 percent predaných áut bolo práve segmentu športovo-úžitkových vozidiel. V utorok 13. augusta o tom informovalo vedenie samotnej automobilky. Podiel áut s hybridným pohonom však naopak klesol.
Koncern zvýšil dodávky vozidiel na trh v júli na celkom 183 500 kusov. Výsledok sa dosiahol vďaka rastu odbytu na dôležitom čínskom trhu, ktorý vzrástol o 16 percent a v Nemecku zaznamenal prírastok 28 percent.
Nečakane vzrástol aj záujem o elektrický model s označením BMW i3, ktorý ešte donedávna stál mimo záujmu kupujúcich. V Spojených štátoch sa zvýšil záujem oň takmer o päť percent. Predaje modelov Mini na celom svete zaznamenali mierny pokles.
Odbyt vozidiel koncernu s modelmi Mini a Rolls-Royce v tomto roku vzrástol o 0,9 percenta na vyše 1,4 milióna. Predaj modelov segmentu SUV v júli vzrástol automobilke BMW o vyše 25 percent a z tohto modelového radu príde na trh v novembri ešte nová generácia štýlového BMW X6.
Väčšinu vozidiel SUV vyrába bavorská automobilka v americkom závode v Spartanburgu. Podľa vedenia firmy by mal byť predaj jej áut v tomto roku mierne vyšší než tomu bolo vlani.