Predák škodováckych odborov Jaroslav Povšík už skôr vyhlásil, že „dohliadne“ na to, kto vedenie českej značky prevezme, informuje portál iDNES.cz.
"V nasledujúcich týždňoch budeme rokovať o mojom nástupcovi, budeme to riešiť s pánom predsedom Povšíkom, ktorý je zároveň podpredsedom dozornej rady Škoda Auto," cituje Thomasa Schäfera týždenník Škodovácky odborář.
„Musí to byť niekto, kto žije pre značku Škoda, musíme dbať na to, aby sme našli správnu osobu,“ uviedol a za ideálne označil, keby meno nástupcu bolo rozhodnuté do apríla a mohlo začať pokojné a postupné preberanie vedenia.
„Schäfer potvrdil, že k 1. júlu 2022 vo firme Škoda skutočne skončí a prechádza do Volkswagenu, je to vec pevne daná na základe rozhodnutia dozornej rady Volkswagenu,“ uvádza Škodovácký odborář. O tom, kto by mohol Schäfera vo vedení Škody nahradiť si zatiaľ neodvažujú špekulovať ani zasvätení.
Ako najpravdepodobnejší sa javí prestup niektorého z nemeckých manažérov v rámci koncernu Volkswagen, príchod človeka na takú pozíciu „zvonku“ je obzvlášť u tejto korporácie vysoko nepravdepodobný. Škoda sa v rámci koncernu Volkswagen javí za vysoko efektívnu a najmenej „problémovú“, aktuálne však preberá nové úlohy na globálnej úrovni.
Okrem zodpovednosti za aktivity koncernu v Indii či Rusku dostala automobilka na plecia aj starostlivosť o platformu MQB vo variante A0 pre malé autá pre celý svet. Nepríjemnosť, ktorú musí značka aktuálne riešiť, je kolaps predaja na čínskom trhu.
„Nemám chuť zo Škody odchádzať, ale viem, aká ťažká situácia bola so značkou Volkswagen v uplynulom období a urobili sme veľa pre to, aby sme to zlepšili, ale veľa práce je ešte pred nami. Môžem vás však uistiť, že do posledného dňa budem robiť naplno pre značku Škoda a aj do budúcnosti budem dbať na to, aby sa Škode dostávalo férového jednania. Máme oveľa väčší spoločný potenciál, naopak nepriateľ je vonku mimo koncernu Volkswagen,“ povedal Schäfer.
Ten do vedenia materského koncernu a wolfsburskej značky odchádza po ľahkej predvianočnej búrke na najvyšších miestach koncernu, v ktorej musel jeho vládca Herbert Diess bojovať o svoju pozíciu. Podľa Povšíka môže byť pre Škodu prínosné, že sa Schäfer zároveň stane členom predstavenstva Volkswagenu práve za veľkoobjemové značky, kam patrí Škoda.
Najbližšie sa má v prípade automobilky Škoda Auto predstaviť štýlový kupé variant elektromobilu Enyaq iV a to už koncom januára
„Odnášam si dobrú inšpiráciu do Wolfsburgu,“ dodal predseda predstavenstva k spolupráci s boleslavskými odborármi. Jaroslav Povšík sa pred nedávnom nechal počuť, že by Schäfer mohol byť korunným princom, ktorý by raz mohol prevziať vedenie celého koncernu Volkswagen.
Zároveň Povšík upozornil, že Schäferov odchod zasiahne do obdobia kolektívneho vyjednávania pri mzdách. „Všetko sa zdražuje, odpadajú smeny a teda aj rôzne príplatky. Bude na to firma reagovať vo vyjednávaní?“ pýtajú sa zamestnanci. „Stojíme za Odbormi KOVO a pokiaľ bude treba, ukážeme silu,“ odkazujú v Škodováckom odboráři.