Po svetovom debute v Ženeve zostalo množstvo detailov ohľadom novinky pod rúškom tajomstva. Jedno z vôbec najúspešnejších SUV sveta, Honda CR-V, teraz ponúkne prepracovaný dizajn karosérie s kompaktnejšími rozmermi, avšak rázvor náprav sa predĺžil o slušných 29 milimetrov na 2 659 milimetrov.
Dynamickejší charakter vyplývajúci z vonkajších kriviek podporujú aj LED svetlomety spojené s maskou chladiča. Novinka sa však nezameria len na jazdu po ceste, ale aj na terén - k dispozícii je totiž veľmi dobrá plastová ochrana podvozka a svetlá výška s hodnotou 208 milimetrov.
Za príplatok môžete v priestrannom interiéri nájsť aj tretí rad sedadiel, no okrem toho zaujme mnohých dvojica sedem-palcových displejov. Jeden v podobe digitálneho prístrojového štítu, druhý zastrešuje funkcie infotainmentu DII. Mnohých následne poteší návrat ovládaču hlasitosti.
V rámci komfortných prvkov pribudlo napríklad otváranie batožinového priestoru "kopnutím" pod nárazník, či vyhrievanie zadných sedadiel. Rovnako sem môžeme zaradiť bezpečnostné a asistenčné systémy v podobe adaptívneho tempomatu, monitorovania jazdných pruhov, autonómnych bŕzd s detekciou chodcov, automatických diaľkových svetiel a mnoho ďalšieho.
Nová Honda CR-V je zároveň prvý model značky využívajúci novú konštrukciu karosérie s označením ACE (Advanced Compatibility Engineering), vďaka ktorej je možné lepšie absorbovať či vychýliť energiu pôsobiacu pri čelnom náraze.
Automobilka teraz priniesla informáciu o plánovanom príchode hybridnej verzie. Tá dorazí na Slovensko už začiatkom februára 2019, kedy bude model poháňaný dvojlitrovým benzínovým i-VTEC motorom, ktorému pomôže tiež elektromotor. Výkon následne dosahuje hodnotu 135 kW a krútiaci moment 315 Nm.
Zverejnený cenník za hybridnú verziu bude začínať na sume 29 990 eur s výbavou Comfort a pohonom prednej nápravy. Najluxusnejšia výbava Executive s pohonom všetkých kolies bude po spustení predaja za 41 490 eur. Slovenské zastúpenie už spustilo predobjednávky.
Unikátny hybridný pohon optimálne prepína medzi troma režimami: EV Drive - energia odobratá z lítium-iónového akumulátora sa využíva na pohon elektrického motora a pohon kolies (pri vypnutom benzínovom motore), Hybrid Drive – benzínový motor poháňa druhý motor-generátor, ktorý dopĺňa elektrickú energiu, dodávanú z akumulátora a Engine Drive – mechanizmus uzatváracej spojky meniča momentu vytvára priame spojenie medzi benzínovým motorom a kolesami.
Zatiaľ je však na Slovensku k dispozícii klasické prevedenie - 1,5-litrový benzínový VTEC Turbo agregát s výkonom 127 kW (173 koní) alebo 142 kW (193 koní). Ten môže byť spojený so šesť-stupňovým manuálom, prípadne automatickou CVT prevodovkou. Nechýba pohon predných alebo všetkých štyroch kolies.
Základná cena za 127 kW model vo výbave Comfort s manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy štartuje na sume 24 990 eur. Strop tvorí výbava Executive, pohon všetkých kolies s výkonom 142 kW a CVT prevodovka za 38 690 eur. Okrem toho je k dispozícii pomerne bohatý príplatkový zoznam.