Francúzska značka Peugeot sa rozhodla zaujať na trhu aj inak, než len svojou trojicou obľúbených športovo-úžitkových modelov 2008, 3008 a 5008. Tento rok totiž predstavila novú generáciu modelu 508 a onedlho sa novinka dočkala aj svojej praktickej kombi SW verzie.
Model s otváraním veka 487-litrového batožinového priestoru na štýl liftback nás zaujal aj na prvých jazdách. Hoci novinka neponúka najväčší vnútorný priestor či najväčší kufor v kategórii, zameriava sa najmä na vzhľad a dojmy za volantom.
Na našich letných prvých jazdách sme v uliciach v okolí Monaka mohli vyskúšať okrem vrcholnej naftovej GT verzie s výkonom 130 kW aj benzínový 149 kW variant. Oba jazdia veľmi slušne, ponúknu dostatok dynamiky a auto je v zákrutách veľmi neutrálne - s ľahkosťou zvláda aj razantné prejazdy zákrut a dobre tlmí nerovnosti.
Teraz sa však budeme venovať dizajnu, nakoľko 508 je často označovaná za najkrajší Peugeot súčasnosti. A ani sa tomu nečudujeme. Prezentuje sa až nezvyčajne nízkou siluetou, ktorá má na výšku len 140 centimetrov a dopĺňajú ju napríklad bezrámové dvere či zaujímavé predné denné svietenie v štýle „šabľozubého tigra“.
Naživo tento detail pôsobí podstatne lepšie než na fotografiách a navyše, vďaka nemu spoznáte nový liftback od Peugeotu veľmi ľahko. Dopomôžu vám aj zadné LED svetlá zoskupené do čiernej horizontálnej linky so známym rozložením diód v podobe troch „škrabancov“ od pazúrov. Zadnú časť obohacuje strešný spojler aj koncovky výfuku, pričom o ich podobe rozhoduje najmä motorizácia konkrétneho auta.
Svoje si o tom myslí aj porota týždenníka Automotive News Europe, ktorá sa rozhodla prácu Pierra-Paula Matteia a jeho tímu na novom Peugeote 508 oceniť titulom Eurostar Design.
Najviac ich okúzlila odvážna voľba dizajnu, ktorá prevrátila tradičné princípy segmentu D. Skrátenie vozidla oproti predchádzajúcej generácii a použitie technológie bezrámových okien umožnili znížiť karosériu, čo dodalo novinke špecifický vzhľad a tiež stabilitu.
To sú však len niektoré z aspektov, ktorým "päťstoosmička" vďačí za svoj súčasný úspech. Okrem vonkajších proporcií totiž ohodnotila odborná porota tiež dizajn interiéru.
Nový Peugeot 508 je vybavený najnovšou verziou systému i-Cockpit, ktorý sa skladá z kompaktného športovo skoseného volantu, veľkej 10-palcovej dotykovej obrazovky a prispôsobiteľného digitálneho head-up displeja.
Týždenník Automotive News Europe každoročne udeľuje cenu Eurostar Design osobnostiam ako ocenenie za ich obzvlášť inovatívnu prácu v automobilovom odvetví. Tento rok si teda ocenenie zaslúžila francúzska novinka Peugeot 508.