Martijn ten Brink povedal viac o budúcich plánoch automobilky, ale aj o tom, akú rolu bude hrať v budúcnosti svetoznámy rotačný motor.
Wankel totiž skutočne uvidíme v sériovom aute, no v podstatne inej úlohe, ako by sme všetci chceli. Preslávil sa napríklad v modeli RX-8, avšak v trochu inom (horšom) svetle.
Podľa plánu Zoom Zoom 2030 príde automobilka Mazda s elektromobilom na verejnosť už v priebehu budúceho roka. Zatiaľ o novom aute veľa nevieme, avšak Brink potvrdil, že jednou z viacerých možností bude aj rotačný motor na palube, ktorý bude zohrávať úlohu generátora na predĺženie celkového dojazdu.
„Hoci to nie je nutné, pretože priemerný zákazník najazdí denne asi 60 kilometrov do práce a naspäť domov,“ vysvetľuje Brink. „Rotačný motor má zákazníkov zbaviť akýchkoľvek obáv,“ dodal.
Pôjde o jednorotorový motor bez prepĺňania, ktorý bude fungovať výhradne ako generátor energie. Konštruktéri ho umiestnili veľmi nízko, aby zbytočne nezvyšovali ťažisko vozidla. Wankel bude teda veľmi kompaktný.
Hovoria, že veľkosť môžeme porovnať so škatuľou od topánok, zaujímavé. Následne vraj prakticky nemá vibrácie, a tak vodič ani nepostrehne, kedy sa naštartuje.
Elektromobilita sa síce dostáva do popredia, značka Mazda však stále verí v potenciál spaľovacích motorov. „V očiach Mazdy je spaľovací motor ďaleko od toho aby sme ho odpísali,“ hovorí Brink.
„Ešte aj o 15 či 25 rokov zostanú spaľovacie motory dôležitou časťou auta, pretože hybridy i plug-in hybridy ich používajú,“ dodal.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.