Po VW Pkw a Audi stavia aj sesterská značka Škoda spoluprácu so svojimi zmluvnými partnermi v Nemecku na nových základoch. Zhodu na úprave nových zmlúv oznámil dovozca a zväz predajcov vo štvrtok.
Dohody sú „dôležitým krokom z hľadiska budúcnosti nášho spoločného obchodného modelu“, povedal Frank Jürgens, hovorca vedenia spoločnosti Škoda Auto Nemecko vo Weiterstadte.
Všetky strany spokojné
Podobne to vníma aj Thomas Peckruhn, predseda Zväzu nemeckých zmluvných partnerov značky Škoda (VDS): „Budúcnosť automobilového obchodu je vďaka novým zmluvám jasne definovaná a každému partnerovi značky Škoda umožní podieľať sa na mobilite budúcnosti“, vyhlásil. Táto značka sa v rámci rozhovorov jasne prihlásila k obchodu.
Pozrite si tiež naše video z prvých jázd s modernizovanou Škodou Fabia:
Nové pravidlá odrážajú podľa údajov relevantné témy v danom odvetví, ako je digitalizácia, elektromobilita a oslovovanie zákazníkov. Po prvýkrát bola dohodnutá osobitná zmluva o digitalizácii, ktorá má autosalónom umožniť profitovanie z digitálnych ekosystémov a obchodných modelov.
Úprava orientovaná na budúcnosť má umožniť trvalú ziskovosť všetkých zúčastnených strán.
Intenzívne rokovania
Obe strany hovorili o intenzívnych rokovaniach, ktoré boli vždy vedené férovo a so zameraním na výsledok. Jürgens zdôraznil: „Za to sa chcem výslovne poďakovať všetkým rokovacím partnerom zväzu.“
Škoda informovala zväz minulú jeseň o plánoch týkajúcich sa nových zmlúv (o ktorých sme referovali). Krátko nato sa začali rozhovory, ktoré sa natiahli na niekoľko mesiacov. Vtedy sa ako časové obdobie zmien uviedol tretí štvrťrok 2018.
Vďaka včasnému ukončeniu sa môže začať výmena existujúcich zmlúv v stanovenom termíne bez prechodných období. Každému aktuálnemu predajcovi značky Škoda v Nemecku sa ponúkne nová zmluva.
Ich zasielanie je naplánované na september. Koncom mesiaca chce dovozca prekonzultovať ich obsah so zástupcami partnerov v rámci známej „Škoda Dialog-Tour“. Nové zmluvy majú vstúpiť do platnosti od novembra 2020.