Po necelých 10-tich rokoch však túto dieselovú kapitolu značka ukončuje. Porsche oficiálne končí s dieselom vo všetkých svojich modeloch, značka sa bude ďalej sústrediť skôr na hybridné verzie.
Prvým modelom Porsche s dieselom bol Cayenne, prvé SUV značky. Diesel pod kapotu však neprišiel hneď so začiatkom produkcie, ale až takmer na jeho konci, v roku 2009. Objavil sa tu trojlitrový vidlicový šesťvalec, pôvodom od Volkswagenu. Vlastný vznetový motor totiž Porsche nikdy nemalo a ani nevyrábalo.
Neskôr diesel rozšírili aj pod kapotu druhej generácie Cayenne, prvej a druhej generácie Panamery či menšieho SUV s názvom Macan. V tomto roku však prichádza veľký zlom, Porsche končí s dieselom vo všetkých svojich modeloch.
Tretia generácia Cayenne bola v predaji zatiaľ len so zážihovými verziami, diesel mal prísť v priebehu tohto roka. To však už dnes neplatí.
Panamera druhej generácie diesel ponúkala, potichu však z ponuky vypadol, ešte začiatkom minulého roka totiž v cenníku figuroval. Aktuálny konfigurátor tento motor už neponúka.
Macan bol na tom podobne. Zatiaľ čo v cenníku z júna minulého roka diesel figuruje (Porsche neupravuje cenníky veľmi často), aktuálny konfigurátor už diesel taktiež neponúka.
Aký je dôvod na ukončenie dieselu pod kapotou modelov Porsche? Najväčším je zavedenie novej normy na meranie spotreby WLTP a normy Euro 6d-temp.
Zákazníci totiž dieselové varianty kupovali, ich zavedenie do modelov Porsche ani nebolo finančne príliš drahé (motory už boli vyvinuté). Porsche však teraz vkladá úsilie do elektrifikácie modelov, čoskoro budú hybridné pohonné jednotky naprieč takmer celým modelovým portfóliom, vrátane športovej legendy - Porsche 911.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.