Spoločnosť PepsiCo si od amerického výrobcu elektromobilov Tesla objednala sto elektrických nákladných vozidiel Tesla Semi. Výrobca nealkoholických nápojov z USA tak chce znížiť emisie a náklady na palivo, povedal agentúre Reuters jeho zástupca. Ide o doteraz najväčšiu známu zákazku na tento typ elektrovozidiel.
PepsiCo sa pripojila k objednávkam asi desiatky iných firiem vrátane Wal-Mart Stores, k dnešnému dňu má Tesla evidovať podľa portálu Green Car Reports 1 230 objednávok na svoj elektrický Semi ťahač.
Objem objednávok pritom odráža neistotu, kam sa bude trh s elektromobilmi uberať. V Severnej Amerike sa podľa údajov firmy FTR ročne vyrobí asi 260-tisíc ťažkotonážnych kamiónov triedy osem.
PepsiCo plánuje, že tieto elektrické ťahače s maximálnym nákladom, ktorý je v USA takmer 36 300 kilogramov, nasadí do prepravy občerstvenia a nápojov medzi výrobňami a predajňami do vzdialenosti 500 míľ (800 kilometrov).
Túto dojazdovú vzdialenosť na jedno nabitie sľubuje šéf Tesly Elon Musk. Semi by mal pomôcť znížiť do roku 2030 emisie skleníkových plynov v celom firemnom dodávateľskom reťazci o 20 percent, povedal agentúre Reuters Mike O'Connell z PepsiCo.
Tesla predstavila prototyp elektrického ťahača Tesla Semi minulý mesiac, spolu s ultravýkonným roadster modelom, a jeho výrobu plánuje začať v roku 2019. Cenu zatiaľ firma nezverejnila, len uviedla, že si záujemcovia môžu automobil už objednávať.
Je ale nutné zložiť zálohu 20-tisíc dolárov (približne 17-tisíc eur), pôvodne pritom Tesla požadovala iba zálohu päťtisíc dolárov (približne 4 250 eur).