Škoda Favorit sa vyrábala v troch základných karosárskych verziách: okrem hatchbacku Favorit to bolo kombi Forman a taktiež pick-up. Potom ešte existovali úžitkové prevedenia Praktik a nakoniec Forman Plus so zvýšenou nadstavbou, takže počet karosárskych verzií Favorita bol na niekdajšie pomery nečakane bohatý.
Petr Hrdlička, šéfkonštruktér Favorita, vysvetľoval, že to bol od začiatku zámer. „Keď chcete uživiť dealera, musíte mu ponúknuť aspoň tri typy áut,“ vysvetľuje prečo od začiatku vývoja plánoval viac modelových variant. S predchádzajúcimi modelmi Škody niečo takéto vlastne ani možné nebolo a to kvôli konštrukcii s motorom vzadu – kombi alebo napríklad úžitkové prevedenie tak neprichádzalo do úvahy. Ale Favorit otvoril možnosti a Hrdlička od začiatku tlačil na to, aby boli pripravené.
„Hlavný dizajnér Beroneho Marc Deschamps mal urobiť všetky verzie a ja som mu vravel, aby spravil rovnaké zadné dvere hatchbacku a kombi. Veľmi sa mu nechcelo, ale nakoniec súhlasil. Ja som vedel, prečo to chcem. Keby tie dvere boli každé iné, tak sa to auto vôbec nemôže narodiť,“ vraví Hrdlička s tým, že zhodné dvere znamenali, že Škoda nemusela pre kombík vyvíjať zvláštne náradie.
Aj tak sa ale kombi dostalo do výroby trochu šťastím: Hrdlička sa spojil s políciou a tá si nechala postaviť dva prototypy, na ktorých sa odohral všetok potrebný vývoj. Keď potom Škodu kúpil Volkswagen, Formana, ako sa kombi menovalo, okamžite priviedol do výroby.
Ďalšie verzie Favorit ale nemali také šťastie, pretože ich vývoj nebol hotový. V prípade sedanu a kupé tak zostalo len niekoľko prototypov – sedan vznikol v dvoch exemplároch, kupé len v jednom. Autá sa ale dodnes zachovali a stoja v depozitári múzea Škoda Auto v Mladej Boleslavi. Sedany boli interne označené ako Škoda 782 Sedan a kupé ako Škoda 783 Coupé.
Prototypy sedanu vznikli v roku 1986 a zrejme z dôvodu konštrukčných odlišností v zadnej časti auta im bola udelená stopka. Ešte odlišnejšie bolo krásne kupé, ktoré vzniklo v roku 1987 – to akoby si namaľoval Bertone pre svoje potešenie, auto má za predným blatníkom kompletne odlišné boky a inak konštruovanú karosériu, výrazne sa líši aj interiér, ktorý dostal nadmieru polstrovanie.
Kupé bolo celkom vizionárske, bol to jednoducho trochu športovejšie rezaný trojdverový hatchback – podobnú odlišnosť potom pripustil Renault napríklad pri prvej a tretej generácii svojho modelu Mégane. Lenže práve tieto veľké odlišnosti v podstate znamenali istotu, že kupé sa vyrábať nebude – Škoda na to jednoducho nemala financie.
Aj napriek tomu konštruktéri v Mladej Boleslavi, aj inde, pokračovali v snívaní a z Favorita vznikli ďalšie rôzne verzie. V roku 1989 to bola napríklad štúdia Škoda 781 Tremp, ktorá mala strechu len nad prednými sedadlami. Vzadu bola strecha odrezaná a bol tu len oblúkový rám. Ďalšia verzia bola Škoda 784 Savana Combi, čo bol pick-up s pevnou presklennou nadstavbou a zadnými sedadlami – akási obdoba dnešných modelov VW Caddy, Renault Kangoo a podobne.
Škoda mala postaviť aj prototyp kabrioletu, ale ani ten sa výroby v automobilke nedočkal. Avšak kabriolet nakoniec na vlastnú päsť vyvinula a v obmedzenej sérii vyrábala firma Metalex, MTX Cabrio je dnes vzácnym a ceneným automobilom. Tým počet rôznych prototypov a experimentov nekončí – Favorit vznikol aj ako predĺžená záchranná verzia, prevedenie 115 S malo byť základnou voľbou s 1,1-litrovým motorom a minimálnou výbavou.
V múzeu Škoda Auto dnes stojí napríklad Favorit Fun, ktorý vznikol ako akési cvičenie a bol predobrazom budúcej sériovej Felicie Fun. Do výroby sa nedostala ani verzia Favorit RS s 86 kW motorom. Vo Formane potom Škoda testovala aj nový 1,6-litrový motor, ktorý mal slúžiť ako nástupca Favorita a Formana, lenže zásah Volskwagenu vývoj tohto motora ukončil. A tak namiesto 73 kW dostala Felícia „jednašestku“ s výkonom 55 kW.
Záverečné slovo musí patriť tiež pôvodne pripravovanému faceliftu Favorita. „Akonáhle sme skončili s vývojom Favorita, ihneď sme začali pracovať na jeho Facelifte. Bertone ho mal už pripravený, lenže Volkswagen nakoniec zmenil Favorit po svojom,“ vraví Petr Hrdlička. Koncept faceliftovej Škody Favorit sa predstavil na autosalóne v Turíne v roku 1990 a bolo na ňom viditeľné zaoblenie niektorých častí karosérie.
Možno to ale nakoniec faceliftu zlomilo väz – Volkswagen potreboval novú kúpenú automobilku postaviť na nohy a bolo potrebné šetriť, lenže výraznejšie zmeny karosérie by znamenali vysoké náklady.
Namiesto toho teda dostal Favorit len inú čelnú masku a pri druhej modernizácii na začiatku roka 1993 potom predovšetkým ich legendárnych 548 zlepšení – pričom išlo o zdokonalenie predovšetkým v technickej a kvalitatívnej časti. Krásny facelift Favoritu označovaný interne ako Škoda 791, rovnako ako štúdia sedanu Škoda 792 Felicia, tak zostali zabudnuté.