„Na štúdii Vision E naďalej pracujeme tak, aby sme z nej spravili sériové auto. Od predstavenia v Šanghaji tento rok na jar, sa pomerne dosť zmenila,“ prehlásil v stredu na stretnutí s novinármi v Škoda Auto DigiLab šéf produktovej stratégie mladoboleslavskej automobilky Dr. Guido Haak.
Automobilka zatiaľ ukázala niekoľko skíc upravenej štúdie, prepracovaný prototyp sa potom objaví práve na autosalóne vo Frankfurte, kde vlastne zažije Vision E svoju európsku výstavnú premiéru.
Prvý sériový elektromobil značky Škoda, ktorý bude zo štúdie vychádzať, by sa potom mal podľa plánu objaviť v roku 2020. Výroba bude prebiehať priamo v Mladej Boleslavi.
V tej dobe by podľa Haaka mali elektromobily v Európe tvoriť asi osem percent trhu, zatiaľ čo dnes je to len niečo málo cez pol percenta.
Zároveň Haak zdôraznil, že elektrická Škoda postavená na platforme MEB by rozhodne nemala byť konkurentom aktuálnej novinky značky Tesla – Modelu 3.
„Tesla je s cenou 35-tisíc eur prémiový automobil, naším cieľom je takúto techniku priniesť do nižších cenových kategórií,“ zdôraznil Haak. Konkurentom pre elektromobil Škoda tak podľa neho nebude „malá“ Tesla, ale ktorékoľvek vozidlo odpovedajúce triede so spaľovacím motorom.