Škoda dnes v tlačovej správe oficiálne oznámila, že od 1. septembra 2017 preberá zodpovednosť za oblasť dizajnu v Škoda Auto Oliver Stefani.
Nového šéfdizajnéra hľadala automobilka niekoľko mesiacov a nebolo to vôbec jednoduché. Aktuálne dizajnérov totiž vo veľkom lovia čínske automobilky. Potvrdzuje to aj zdroj iDNES.cz zo Škody Auto.
„S Oliverom Stefanim teraz začíname ďalšiu fázu rozvoja. Naše autá navrhne a povedie do éry digitalizácie a elektrifikácie výroby vozidiel ešte emocionálnejšie. Oliver Stefani má veľký kreatívny potenciál. Teším sa na spoluprácu," komentuje predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier.
Päťdesiattriročný Oliver Stefani, ktorý je absolventom štúdia dizajnu v Braunschweigu a v kalifornskej Pasadene, nastúpil do koncernu Volkswagen po ukončení štúdií v roku 1992. V deväťdesiatych rokoch pôsobil aj u ďalších značiek nemeckého koncernu, kde pracoval hlavne na konceptoch.
Nemecký dizajnér pracoval okrem iného tri roky v designcentre Seatu v španielskom Sitges. Prešiel tiež štúdiom Audi. V roku 2002 sa vrátil do Wolfsburgu, kde u značky Volkswagen pôsobil dodnes.
Jeho rukopis nesie celý rad sériových vozidiel značky Volkswagen uplynulých desiatich rokov a mnoho automobilových konceptov. Rozhodujúcou mierou sa podieľal na vývoji modelov Up!, Polo, Jetta, Tiguan, súčasnej generácie modelov Golf, Passat a Sharan a showcar rodiny ID.
Oliver Stefani nahrádza na pozícii šéfdizajnéra Slováka, Jozefa Kabaňa, ktorý po dvadsiatich rokoch narýchlo opustil koncern Volkswagen tento rok vo februári a na jeseň nastúpi k nemeckému BMW. Kabaň prišiel pred deviatimi rokmi na post šéfdizajnéra Škody z rovnakej pozície ako Stefani od ďalšej koncernovej značky, prémiovej Audi.
Škoda tesne pred odchodom Kabaňa upravila dizajnérsky jazyk. Vzhľadom k tomu, ako dlho trvá vývoj auta a dizajn sa ladí ako jedna z prvých vecí, neprejde design škodoviek výraznou zmenou niekedy do roku 2022. Zavŕšením Kabaňovej práce v Škode je nástupca malého SUV modelu Yeti s názvom Karoq.
Nový dizajnér navyše prichádza od Volkswagenu, ktorého dizajnérske poňatie je blízke škodovkám. Veľké zmeny sa teda očakávať nedajú, Stefani podľa všetkého prirodzene nadviaže na rozrobenú prácu.
"Som presvedčený, že Oliver Stefani bude ďalej dôsledne rozvíjať nový dizajnový jazyk značky Škoda a úspešne ho pozdvihne na ďalšiu úroveň," komentuje Christian Strube, člen predstavenstva značky zodpovedný za oblasť technického vývoja. "Ku značke Škoda sa hodí," dodáva Strube.
Podľa Petra Sieberta sa dá čakať evolúcia nie revolúcia. Rámec štylistického smeru v automobilke určuje šéfdizajnér, podobu autám však dávajú skôr dizajnéri, ktorí ich priamo navrhujú. Pozícia šéfdizajnéra je v tomto ohľade hlavne manažérska, jeho najdôležitejšou úlohou je tvorbu svojho tímu prezentovať a presadzovať u vedenia automobilky. "Dizajnérsky jazyk tvorí šéfdizajnér predovšetkým ľuďmi, ktorých si privedie," zhŕňa Siebert. Dizajnérsky tím v Mladej Boleslavi navyše zostal z veľkej väčšiny rovnaký ako pri Kabaňovi.