Celosvetovo sa od predstavenia v roku 2011 predalo dvestotisíc škodováckych drobcov, za minulý rok to bolo 40-tisíc. Škoda ho vyrába s jeho dvojičkami Seat Mii a Volkswagen UP! v bratislavskej továrni koncernu VW. Nová tvár sa teraz predstavuje v Prahe.
Najtypickejšie v Česku predané Citigo má päť dverí (trojdverových sa všade predáva okolo 30 percent) a bielu alebo červenú farbu a je prekvapivo v najvyššej výbave Style, avšak na druhú stranu sa viac predáva slabšia výkonová verzia so 44 kW (60 koní).
Silnejšie prevedenie atmosférického litrového trojvalca má o 11 kW viac (celkom 55 kW / 75 koní); krútiaci moment 95 Nm (ktorý pri šprintoch medzi semaformi potrebujete hlavne) majú obe verzie rovnaký.
Tretie vyhotovenie pohonu pre Citigo spaľuje zemný plyn a má 50 kW (68 koní), tento variant označený ako G-TEC drží v Česku päťpercentný podiel. Citigo teda nedostalo po vzore svojho dvojčaťa Volkswagenu UP! preplňovaný litrový benzínový trojvalec TSI s výkonom 90 koní či 115 koňové GTI.
Vďaka novým nárazníkom narástlo o 34 milimetrov do dĺžky na 3 597 milimetrov, ostatné miery (vrátane 251 litrového kufra) zostali zachované.
Mechanika Citigo sa nemení, s faceliftom dostalo len jemné úpravy vzhľadu a krikľavo zelenú farbu do cenníka. Ide o novú kapotu, masku chladiča, nárazníky, hmlové svetlomety a zadné svetlá. Trojvalec je teda stále rovnaký, "rachotavo" sa ozve pri vytočení a Citigo s ním mestskou premávkou prepláva suverénne.
Motor je spárovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorej radenie (hlavne spiatočky) je v porovnaní so škodováckym štandardom občas trochu kostrbaté. Za robotizovaný automat sa pripláca veľmi slušných 500 eur.
O nástupcovi nie je rozhodnuté
Najzásadnejšia otázka posledných týždňov, ktorá sa Citigo týka, znie, či dostane nástupcu. Manažér značky Petr Šolc pre austrálsky magazín Motoring vyhlásil, že Citigo zostane v tejto podobe na trhu do roku 2019 alebo 2020 a pravdepodobne nedostane nástupcu.
Podľa informácií iDNES.cz od manažéra koncernu VW, ktorý nechce byť menovaný, nie je o nástupcovi zatiaľ rozhodnuté: "Intenzívne sa o tom teraz diskutuje, ale rozhodnuté to nie je."
Koncern Volkswagen a teda aj Škoda Auto teraz obmieňa sily a štartuje veľkú ofenzívu v kategórii SUV, potrebuje teda uvoľniť výrobné a vývojové kapacity a predovšetkým prehodnotiť, do ktorých modelov bude investovať. A na malom aute najnižšej kategórie zarábajú automobilky všeobecne veľmi málo.
Naopak za módne frajerské SUV a crossovery sú zákazníci ochotní si veľa priplatiť, aj keď majú tieto autá často konvenčné techniku.