Všetko to začalo výstavbou bratislavských automobilových závodov (BAZ), kde mohla tesne po založení vznikať „slovenská“ Alfa Romeo. Pod licenciou mal v Bratislave vznikať skutočne unikátny model, ktorý mohol byť na svoju dobu unikátnym autom.
Prečo sa také niečo u nás nikdy nevyrábalo, sa už nikdy nepodarí s určitosťou zistiť, no podľa neoficiálnych informácií mala „Praha“ také niečo zhodiť zo stola. Miesto nej sa dostal do Bratislavy model, ktorý pripravila Škoda.
A tak sa u nás výbral napríklad model Škoda Garde. Prvý sériovo vyrábaný automobil na Slovensku. Bol to predchodca známeho Rapidu, ktorý už pokračovateľa nedostal.
Keď už sme pri tých legendách, tak napríklad v Trnave sa až do roku 1999 vyrábali známe Škody 1203. Je až neuveriteľné, ako dlho prežil základný koncept toho auta v sériovej výrobe. Bolo to takmer 30 rokov. A hoci boli populárne, posledné čo sa o nich dalo povedať je, že boli spoľahlivé.
Zmena na Slovensko prišla až po tom, čo v roku 1991 BAZ kúpil Volkswagen a začal tu vyrábať jeden zo svojich top modelov - Volkswagen Passat.
A hoci sa u nás vývoj áut vo vlastnej réžii nezachoval, zosumarizovali sme, čo sa u nás všetko vyrábalo. Od najmenších áut až po luxusné Porsche. Všetko nájdete v prehľadnej galérii.