Na modely Opel OPC mám slabosť. Nie na všetky, samozrejme. Pokusy ako Meriva OPC, či Zafira OPC ma vôbec neberú a že sú zbytočné, po jednej generácii pochopili aj tvorcovia. Prvá generácia Astry G OPC, ktorú mal známy, ma tiež zvlášť neupútala. Nemala veľmi čím. V každom smere to bol taký priemerný športový hatchback, ktorým sme sa pred 15 rokmi učili hovoriť hothač. Astra H OPC však pre mňa všetko zmenila. Odvtedy OPC môžem.
Opel Astra H OPC mala v duchu doby miesto ostrejšej atmosféry dvojliter-turbo. Podľa prísneho hodnotenia či porovnania jazdných vlastností s konkurenciou nebola najlepšia v žiadnej oblasti. Ani v zrýchlení, ani časovke na uzavretej trati, ani na brzdách, či v maximálke.
Astra H OPC však nepochybne patrila k špičke tej generácie nadupaných hatchbackov. A mňa si získala hneď troma vecami. Ostrým vzhľadom zvonku (špeciálne v krásnej modrej, alebo čiernej), interiérom, ktorému kraľovali mimoriadne predné sedačky Recaro, no hlavne výbušnosťou.
Na to, ako sa motoru 2,0 turbo s maximálnym výkonom 240 koní najprv vôbec nechce a ako potom doslova trhá prednými kolesami asfalt, nezabudnem. A keď som na jednej takej skončil na niekdajšom ProRacing slalome v roku 2006 na Bratislavskom letisku v kategórii nad 2 litre v TOP3,. Prečo taký rozsiahly a emotívny úvod?
Lebo po prvých stovkách metrov v novej Corsa E OPC som sa akoby vrátil v čase o desaťročie. Ako šialene sa doba posunula, však?
Dnes má auto z motora 1,6 l s turbom toľko koní, ako mali pred desaťročím prepĺňané dvojlitre. Presným príkladom ej nová Corsa E OPC. 1,6ka navyše spĺňa o úroveň vyššie limity Euro6. Je podobne výbušná, ako takmer všetky OPC, ktoré som skúsil.
PLUSY:
+ dlhodobá akciová cena 17 990 €,
+ balík Performance za príplatok 2200 € je top!,
+ krásna, dravá a hravá,
+ kombo spotreba 7,5 l/ 100km,
+ skvelé brzdy Brembo 330 mm,
+ dobré vzdialenosti pedálov na medziplyny,
+ citlivé riadenie, strmé a reaguje aj na najmenší pohyb,
+ krásne disky a špičkové pneu Michelin Super Sport,
+ síce nedotáčavá, ale dobre cítiť, kedy to príde,
+ dravé zrýchlenie, výbušná dynamika,
+ zaujímavý zvuk,
+ sedadlá Recaro sú perfektné,
+ miesto aj vzadu pre nohy, aj hlavy, ako v SUV :)
+ ESC vypínateľná v dvoch stupňoch.
MÍNUSY:
- nepresné radenie,
- prístup na zadné sedadlá/manipulácia so sedadlami,
- okná na diaľku neotvoria,
- ťažké dvere, treba s nimi buchnúť,
- slepé chladiace otvory (nárazník, kapota),
- pri 130-ke na 6. točí až 3400 ot!
- lacné plasty vo dverách, malé odkladacie priestory.