Dovtedy plánuje uviesť na trh 30 elektrických a hybridných vozidiel a predávať ich 2-3 milióny ročne, povedal dnes v rámci predstavenia novej dlhodobej stratégie generálny riaditeľ Matthias Müller. Stratégia sa zameriava na budúci rozvoj skupiny, ktorej súčasťou je aj česká Škoda Auto, po prekonaní dopadov minulého škandálu okolo merania emisií.
Najväčší európsky výrobca automobilov musí podľa Müllera výrazne zlepšiť efektivitu svojich aktivít a ziskovosť, najmä u vlajkovej značky VW, aby bol schopný transformáciu uskutočniť. Administratívne a predajné náklady chce podnik znížiť pod 12 percent tržieb a prevádzková marža by mala stúpnuť na 7-8 percent z terajších šiestich percent.
"To po nás bude vyžadovať, aby sme sa učili z chýb, naprávali nedostatky a zaviedli firemnú kultúru, ktorá bude otvorená, zameraná na tvorbu hodnôt a založená na integrite," povedal Müller novinárom.
V súčasnosti ponúka Volkswagen deväť modelov na elektrický pohon. Popri rozvoji elektrického segmentu sa chce Volkswagen do budúcnosti zamerať na digitálne sprostredkované dopravné služby, ako sú aplikácie pre zdieľanie jázd, uviedol Müller podľa agentúry Reuters.
Skupina tiež podľa neho chce "optimalizovať svoje portfólio" produktov za prispenia všetkých svojich značiek a integrovať výrobu komponentov, ktoré sa teraz vyrábajú v 26 závodoch po celom svete.
Opatrenia na zvýšenie efektívnosti na skupinovej, značkovej a divíznej úrovni firma predstaví v najbližších mesiacoch. Podľa doterajších správ by nová stratégia mala zahŕňať aj presun väčšej zodpovednosti na jednotlivé koncernové značky.
Volkswagen vlani v septembri priznal, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka. Aféra sa po celom svete týka asi 11 miliónov naftových áut, vrátane asi 1,2 milióna škodoviek.
Volkswagen vlani kvôli nákladom spojeným s aférou prerobil 1,6 miliardy eur, čo bola najvyššia celoročná strata v jeho histórii. Škandál vlani automobilku pripravil o viac ako 16 miliárd eur a predpokladá sa, že náklady spojené s aférou sa budú ďalej zvyšovať.
Odbyt áut koncernu Volkswagen vlani klesol o dve percentá na zhruba desať miliónov. Celkové tržby spoločnosti však stúpli o viac ako päť percent na 213 miliárd eur.