BMW 7
Nemecké BMW radu 7 ukázalo na našom trhu nový ActiveHybrid 7, ktorý kombinuje elektromotor
s klasickým benzínovým. Aktualizovaný model 7 ponúka rovnako ako všetky top luxusné limuzíny LED svetlá, dokonalý dizajn, a hlavne priestor a pohodlie. Nový Active Hybrid je fanúšikom životného prostredia a dokáže reálne znížiť spotrebu. Keďže má BMW v sebe elektromotor, pri pohybe vpred či cúvaní integrovaný šesťvalec nepotrebujete. BMW 7 sa navyše vtedy pohybuje úplne potichu. Elektromotor tiež pomáha pri prejazdoch krátkymi obcami. Keď spomalíte z 90 km/h na 50 km/h, dokážete celú dedinu prejsť len na elektrický pohon. Tieto možnosti však majú svoju daň, a to
v značne zmenšenom batožinovom priestore, kde sa nachádzajú batérie.
Viac si môžete prečítať v našom teste
Audi A8
Na slovenský trh vstúpilo v roku 2013 aj nové Audi 8, ktoré prekvapilo menej agresívnymdizajnom či vynikajúcou spotrebou. Takmer celohliníková karoséria mala za následok drastické zníženie hmotnosti vozidla a nárast agilnosti päťmetrovej limuzíny. Navyše základný motor pri výkone 190 kW dosahuje spotrebu len 5,9 litra na 100 kilometrov. Prelomovým faktorom sú aj nové LED svetlá Matrix, ktoré neobsahujú žiadne pohyblivé časti. Teda len vypínaním diód dokážu presne osvietiť zákruty či tieniť auto, ktoré sa nachádza pred novou A-osmičkou. Samozrejmosťou výbavy je pripojenie na internet či dokonca vlastná Wi-Fi sieť vo vozidle. Model A8 aktualizoval aj rýchlu S8, ktorá získala osemvalcový motor, ktorý zrýchli vozidlo z nuly na sto kilometrov za hodinu už za 4,2 sekundy.
Mercedes-Benz S
Mercedes ukázal úplne nový model, ktorý je vo viacerých oblastiach jednotkou. Zmenou prešla celá karoséria, interiér, ale aj systémy vozidla. Exteriér sa prispôsobil aktuálnemu trendu nemeckej automobilky. Nové sú tiež LED svetlá, ktoré dokonale nahradzujú už zastaraný xenón. Svetlomety sa ovládajú plne automaticky a aj keď pracujú v režime diaľkových svetiel, neoslňujú ostatných vodičov. Ostatné autá zostávajú v tme. Nový je i podvozok, ktorý spolupracuje s kamerami a presne sa prispôsobuje výtlkom či iným nerovnostiam. Kamery v modeli S spĺňajú viacero funkcií, napríklad aj asistenta, ktorý dokáže viesť za určitých podmienok auto samostatne, no len 15 sekúnd. Vodičom môže spríjemniť šoférovanie nový druh masáže, lávovými kameňmi, či vôňa vzduchu, ktorý prúdi do interiéru.
Viac môžte si môžete príčitať v našom teste
Lexus LS600hL
Vrcholný model Lexusu prináša majiteľom po facelifte novú dávku luxusu a hybridný pohon. Ten je spomedzi konkurencie v súčasnosti najvýkonnejší, ale aj s najvyššou spotrebou. Lexus skombinoval päťlitrový osemvalec s klasickým elektromotorom. Spoločný výkon predstavuje 445 koní, ktorý sa navyše posiela na všetky štyri kolesá už v základnej výbave. Zaujímavosťou niektorých japonských modelov je prítomnosť automatickej CVT prevodovky. Tá má odlišnú konštrukciu, okrem základného neponúka ani jeden prevodový stupeň. V luxusnej výbave je samozrejmosťou množstvo miesta, obrazovky či značkový zvukový systém. Lexus však, podobne ako BMW, musel razantne ukrojiť z batožinového priestoru kvôli batériám.
Bentley Mulsanne
Klasický dizajn, obrovský výkon a pocit, akoby ste boli kráľom. Aj to vie dopriať Bentley Mulsanne, ktorý sa ručne stavia vo Veľkej Británii. Presné spracovanie a použité materiály jasne definujú majiteľa na čestné miesto vzadu. Toto skutočne nie je auto, ktoré si musíte šoférovať sami. Z nášho výberu je rovnako Bentley Mulsanne najexkluzívnejší, ale aj najdrahší.
Snímky: Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Bentley