Výrobca strhol plachtu a ukázal novinku verejnosti. Žiadne prekvapenie sa nekoná. Sériová podoba je v porovnaní s konceptom, ktorý sme mali možnosť spoznať na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, je až na pár detailov rovnaká. Novinka teda zdieľa línie v dizajnovom jazyku Kodo, ktorý sa v prípade väčších súrodencov (3 a 6) ukázal ako veľmi príťažlivý.
Na obrázkoch môžete vidieť Mazdu Demio s pravostranným riadením. V podstate ide o Mazdu 2, no v tomto prípade ju vidíme v japonskej konfigurácii. Čisté línie sa tiahnu celým exteriérom a v porovnaní s predchodcom je malá Mazda oveľa krajšia. Kodo vozidlám dodáva niečo, čo im chýbalo.
V interiéri je to o tom istom. Ergonómia, emócie a čisté línie. O kvalite vypracovania a materiáloch hovoriť zatiaľ nemôžeme.
Mazda 2 bude stáť na skrátenej platforme Mazdy 3. Rozmery budú pravdepodobne totožné s konceptom Hazumi a teda dvojka bude dlhá 407 cm, široká 173 cm a vysoká 145 cm. Jej hmotnosť sa bude držať okolo hranice jednej tony a pri troche šťastia skončí aj pod ňou. Bohužiaľ, viacprvkové zavesenie zadnej nápravy vystrieda torzná priečka.
Ako už dobre vieme, Mazda 2 dostane pod kapotu jeden naftový agregát s objemom 1,5 litra a označením SkyActive-D. Jeho parametre dosiahnu 77 kW (105 k) a 250 Nm. Priemerná papierová spotreba by sa mala pohybovať na hodnote 3,4 l/100 km.
Informácie o benzínových agregátoch zatiaľ oficiálne nie sú a preto sa rozchádzajú. Buď sa pod kapotou predstaví 1,5 litrový štvorvalec v dvoch výkonových verziách, alebo pôjde o benzínovú jednapäťku a jednatrojku. Každopádne 1,5 litrový SkyActive-G dostane v minimálnom jednom prípade 74 kW (100 k). Pohonné jednotky budú spojené so 6 stupňovým automatom. V ponuke bude aj manuál.
Ceny sú zatiaľ neznáme. Vo všeobecnosti však očakávame, že cenová hladina Mazdy 2 bude na úrovni dosluhujúcej generácie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk